Coordonatorul Centrului Județean de Asistență Psihopedagogică Prahova și al Cabinetelor Școlare/Interșcolare
Prof. Melania Adriana NEDELCU

Centrul Județean de Asistență Psihopedagogică Prahova

Nr. crt.

Localitatea

Adresa

Profesor consilier şcolar

1. Ploiești str. Stefan Greceanu, nr. 9A, Cladirea K8 Prof. Ionescu Florina Simona, Prof. Măldărășanu Elena Alina, Prof. dr. Popa Oana Rica, Prof. dr. Popescu Gabriela Ligia

Zonele de competență ale profesorilor consilieri din CJAP

Nr. zona

Localitati

Profesor consilier

Zona I Azuga, Adunați, Breaza, Bușteni, Provița de Sus, Provița de Jos, Sinaia, Măgureni, Plopeni, Talea, Lipănești, Măgurele, Slănic, Teișani, Măneciu, Cerașu, Cheia, Vălenii de Munte, Gura Vitioarei, Ploiești Sud Prof. Popa Oana Rica
Zona II Slon, Starchiojd, Posești, Cărbunești, Surani, Șoimari, Predeal Sărari, Gornet, Bălțești, Podenii Noi, Apostolache, Sângeru, Lapoș, Gornet Cricov, Iordăcheanu, Jugureni, Vadu Săpat, Gura Vadului, Ploiești Nord Prof. Popescu Gabriela Ligia
Zona III Băicoi, Păulești, Blejoi, Florești, Filipeștii de Pădure, Filipeștii de Târg, Aticeștii Rahtivani, , Tg. Nou, Tg. Vechi, Mănești, Tinosu, Șirna, Poienarii Burchii, Bărcănești, Ploiești Vest Prof. Măldărășanu Alina Elena
Zona IV Bucov, Plopu, Urlați, Ceptura, Mizil, Valea Călugărească, Călugăreni, Colceag, Albești Paleologu, Tomșani, Inotești, Fulga, Baba Ana, Boldești Grădiștea, Berceni, Râfov, Pucheni, Gorgota, Balta Doamnei, Gherghița, Ciorani, Ploiești Est Prof. Ungureanu Alexandra Cristina și Prof. Ionescu Florina Simona

Cabinete Școlare de Asistență Psihopedagogică

Nr. crt.

Localitatea

Unitatea de învăţământ

Profesor consilier şcolar

1. Ploiești Colegiul Național „Ion Luca Caragiale” Prof. Constantinescu Cornelia
2. Ploiești Colegiul Național „Mihai Viteazul” Prof. Milici Simona Talida
3. Ploiești Colegiul Național „Nichita Stănescu” Prof. Dulu Claudia
4. Ploiești Colegiul Național Pedagogic „Regina Maria” Prof. dr. Drăghicioiu Teodora
5. Ploiești Colegiul „Spiru Haret” Prof. Buzoianu Carmen Elena
6. Ploiești Colegiul Economic „Virgil Madgearu” Prof. Covaci Luiza Beatrice
7. Ploiești Liceul Tehnologic „Lazăr Edeleanu” Prof. Vasile Mihaela
8. Ploiești Liceul Tehnologic „Anghel Saligny” Prof. Elisei Corina
9. Ploiești Școala Gimnazială „Profesor Nicolae Simache” Prof. Stoian Adriana Melania
10. Boldești-Scăeni Școala Gimnazială „Mihai Viteazul” Prof. Nica Raluca Aurelia
11. Comarnic Liceul „Simion Stolnicu” Prof. Vasile Melania
12. Plopeni Liceul „Carol I” Prof. Bobe Marinela
13. Sinaia Colegiul „Mihail Cantacuzino” Prof. Brăslașu Constanța
14. Slănic Liceul Teoretic „Șerban Vodă” Prof. Mocanu Maria
15. Urlați Liceul Teoretic „Brâncoveanu Vodă” Prof. Cazacu Valentina Dana
16. Vălenii de Munte Colegiul Național „Nicolae Iorga” Prof. Nicolae Elena Roxana

Cabinete Interșcolare de Asistență Psihopedagogică

Nr. crt.

Localitatea

Unitatea de învăţământ

Profesor consilier şcolar

1. Ploiești Grădinița cu Program Prelungit „Rază de Soare” +
Grădinița cu Program Prelungit Nr. 28
Prof. Costache Emilia
2. Ploiești Grădinița cu Program Prelungit Nr. 40 +
Grădinița cu Program Prelungit „Sfinții Arhangheli Mihail și Gavril”
Prof. Mistreanu Gabriela Dorina
3. Ploiești Liceul Tehnologic de Transporturi +
Liceul Tehnologic de Servicii „Sfântul Apostol Andrei”
Prof. Ungureanu Alexandra Cristina
4. Ploiești Liceul Tehnologic „1 Mai” +
Școala Gimnazială „Nicolae Iorga”
Prof. Dima Ioana Gabriela
5. Câmpina Școala Gimnazială „Bogdan Petriceicu Hasdeu” +
Liceul Tehnologic „Constantin Istrati”
Prof. Corodeanu Ruxandra Isabela
6. Câmpina Liceul Tehnologic Mecanic +
Colegiul Tehnic Forestier
Prof. Popa Gabriela Magdalena
7. Mizil Liceul Teoretic „Grigore Tocilescu” +
Școala Gimnazială Nr. 1
Prof. Zafiu Carmen Luiza

Atribuţiile consilierului şcolar din cadrul CJAP ( OMECTS nr. 5555 / 2011 )

Centrul Judeţean de Asistenţă Psihopedagogică Prahova (CJAP Prahova ) este structură în cadrul Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Prahova (CJRAE Prahova ).

Cabinetele de asistenţă psihopedagogică funcţionează în unităţi de învăţământ preuniversitar şi asigură asistenţă psihopedagogică unui număr de 800 de elevi sau de 400 de preşcolari.

Cabinetele de asistenţă psihopedagogică funcţionează în unităţile de învăţământ la care sunt înmatriculaţi cel puţin 800 de elevi. Unităţile de învăţământ cu mai puţin de 800 de elevi beneficiază de serviciile de asistenţă psihopedagogică ale unui cabinet interşcolar de asistenţă psihopedagogică.

Atribuţiile consilierului şcolar din cadrul CJAP ( OMECTS nr. 5555 / 2011 )

  • oferă informare, consiliere, documentare şi îndrumare pentru preşcolari/elevi, părinţi şi cadre didactice în problematici specifice: cunoaştere şi autocunoaştere, adaptarea elevilor la mediul şcolar, adaptarea şcolii la nevoile elevilor, optimizarea relaţiilor şcoală-elevi-părinţi;
  • asigură prin intermediul metodelor, procedeelor şi tehnicilor specifice prevenirea şi diminuarea factorilor care determină tulburări comportamentale, comportamente de risc sau disconfort psihic;
  • realizează investigarea psihopedagogică a copiilor şi elevilor;
  • propun şi organizează programe de orientare a carierei elevilor în unităţile de învăţământ;
  • asigură servicii de consiliere şi cursuri pentru părinţi;
  • coordonează şi sprijină cabinetele de asistenţă psihopedagogică şi cabinetele interşcolare din unităţile de învăţământ preuniversitar;
  • colaborează cu personalul de la agenţiile locale de ocupare şi formare profesională;
  • sprijină şi asigură asistenţa şi consilierea metodologică a cadrelor didactice;
  • elaborează studii psihosociologice privind opţiunile elevilor claselor terminale vizând calificările profesionale prin învăţământul profesional şi liceal, precum şi tipurile de unităţi de învăţământ din cadrul reţelei şi alte tipuri de studii în funcţie de nevoile identificate;
  • sunt implicate alături de inspectoratul şcolar judeţean în examinarea propunerilor tuturor unităţilor de învăţământ preuniversitar din reţea şi a ofertei privind planul de şcolarizare;
  • monitorizează proiectele/programele, parteneriatele educaţionale interne sau internaţionale derulate pe plan local cu autorităţile din învăţământ, autorităţile locale, asociaţii şi fundaţii cu preocupări în domeniu vizând problematica consilierii, orientării şcolare, profesionale şi a carierei elevilor;
  • monitorizează, prin intermediul profesorilor consilieri şcolari proprii, situaţiile de abandon şcolar ridicat, risc privind consumul de droguri, tulburări comportamentale din unităţile de învăţământ preuniversitar din judeţul Prahova, în care, din motive obiective, nu au putut fi normate posturi în cabinete şcolare, urmând să prezinte rapoarte semestriale;
  • recomandă părinţilor consultarea altor instituţii pentru problemele care nu sunt de competenţa sa – centre logopedice, comisii de expertiză, cabinete medicale, cabinete psihologice etc.;
  • coordonează şi sprijină cadrele didactice din cabinetele de asistenţă psihopedagogică în vederea perfecţionării curente si prin grade didactice;
  • colaboreaza cu cabinetele logopedice;
  • colaborează cu mediatorii şcolari;
  • asigură servicii de consiliere şi asistenţă psihopedagogică pentru copiii cu cerinţe educative speciale;
  • organizează grupuri de intervizare;
  • coordonează proiectele şi activităţile de consiliere individuală şi de grup ale elevilor cu manifestări deviante.

Responsabilităţile consilierului şcolar din cabinet de asistenţă psihopedagogică

  • asigură informarea şi consilierea preşcolarilor/elevilor, părinţilor şi cadrelor didactice pe diferite problematici: cunoaştere şi autocunoaştere, adaptarea elevilor la mediul şcolar, adaptarea şcolii la nevoile elevilor, optimizarea relaţiilor şcoală-elevi -părinţi etc.;
  • asigură, prin intermediul metodelor, procedeelor şi tehnicilor specifice, prevenirea şi diminuarea factorilor care determină tulburări comportamentale, comportamente de risc sau disconfort psihic;
  • realizează investigarea psihopedagogică a copiilor şi elevilor;
  • propune şi organizează programe de orientare şcolară, profesională şi a carierei elevilor în unităţile de învăţământ unde îşi desfăşoară activitatea;
  • propune în cadrul curriculumului la decizia şcolii cursuri opţionale vizând dezvoltarea personală a elevilor;
  • asigură servicii de consiliere şi cursuri pentru părinţi;
  • sprijină şi asigură asistenţa şi consilierea metodologică a cadrelor didactice;
  • elaborează studii psihosociologice privind opţiunile elevilor claselor terminale vizând calificările profesionale din învăţământul profesional şi liceal;
  • recomandă părinţilor consultarea altor instituţii pentru problemele care nu sunt de competenţa sa – centre logopedice, comisii de expertiză, cabinete medicale, cabinete psihologice etc.;
  • colaborează cu cabinetele logopedice;
  • colaborează cu cadrele didactice itinerante şi de sprijin;
  • colaborează cu mediatorii şcolari;
  • asigură servicii de consiliere şi asistenţă psihopedagogică pentru copiii cu cerinţe educaţionale speciale;
  • colaborează cu diverse instituţii şi organizaţii neguvernamentale care oferă servicii şi desfăşoară activităţi în sfera educaţională.